image

Mitt bidrag till Fotosöndag med tema ”Natt”. Jag tog kamera och stativ och begav mig ned till en hyfsat trafikerad korsning i stan. Den är rätt trafikerad oavsett tid på dygnet. Jag laborerade en del med inställningarna för att få fram önskat resultat.

 

Jag börjde med att blända ned för att bilden inte skulle bli allt för ljus. Jag hade det fasta 35mm Nikkor 1,8 objektivet på kameran. Jag fick försöka tajma in rätt flöde i trafiken. Jag hade önskat få med lite mer av bakljusen så att jag skulle fått lite mer röda linjer. Här är också en alternativbild.

 

image

 

Leave a Comment

Who are you?

Your message.