image
Söndagen den 20:e november bestämde vi oss för att ta en tur ut till torpet. Vi hade gjort i ordning lite lunch att ta med för att snabbt kunna äta när vi kom dit. Det var grått, regnigt och småkallt denna dag. När vi kom fram till stugan möttes vi av synen av vildsvinens framfart på våra gräsmattor

 

Vildsvinen hade bökat upp stora delar av gräsmattan nere vid gäststugan och i skogen ner bakom gäststugan. Uppe vid själva torpet fanns bara mindre spår. Känns lite halvtrist att se förödelsen efter deras framfart. Det är väl bara att inse att detta händer och man kan ju inte vara här ute hela tiden för att bevaka heller.

 

image

 

Vi eldade lite i öppna spisen för att få upp lite värme. Det var bara 5 grader varmt inne när vi kom hit. Det sprakade härligt i brasan medan vi käkade vår lunch. Eftersom det regnade en del så gjorde vi inte så mycket utearbete som vi tänkt från början. Vi tömde lite vattendunkar och plocakde undan lite saker inför vintern.

Leave a Comment

Who are you?

Your message.