Fotosöndag tema ”Hemlig”
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Hemlig". Som vanligt så hade jag inte så mycket idéer och trodde länge att jag skulle vara tvungen att hoppas över även denna gång. (mer…)
Mina intressen är skog, natur, foto, musik och teknik. Dessa intressen får jag utlopp för genom geocaching, mountainbiking, fotograferande och en del experimenternade med mjukvarusyntar och trummaskiner. Vi har även ett gammalt torp, Lilla Tallbacken, utanför Nyköping. Det är en trevlig oas mot vårt urbana boende i Södertälje. Fotosöndag är en bra utmaning att prova sig fram i fotograferandet blad annat. Trebarnsfar och gift med Camill. Bor i Södertälje, har bott i Örebro, Gysinge (Sandviken), Ölbo, Hedesunda (Gävle). Jobbar inom IT på ett stort företag i stan.
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Hemlig". Som vanligt så hade jag inte så mycket idéer och trodde länge att jag skulle vara tvungen att hoppas över även denna gång. (mer…)
Nu har man kommit till den tiden på året då det är dags att välja ut de tio bästa albumen i år. Det har inte varit någon lätt match. I år har jag lyssnat på en hel del ny musik och stiftat bekantskap med spännande grupper samtidigt som jag hört en hel del bra med gamla godingar. Listan är en sammanställning efter mycket ...
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Ljussatt" Hade först ett foto taget över Södertälje cityscape by night men ändrade mig när jag istället tog lite roliga kort på Sci-Fi mässan i Stockholm i helgen. (mer…)
Söndagen den 20:e november bestämde vi oss för att ta en tur ut till torpet. Vi hade gjort i ordning lite lunch att ta med för att snabbt kunna äta när vi kom dit. Det var grått, regnigt och småkallt denna dag. När vi kom fram till stugan möttes vi av synen av vildsvinens framfart på våra gräsmattor (mer&...
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Noir" Eller rättare sagt Film Noir. Trodde inte jag skulle få till något bidrag denna gång. Sent på söndagseftermiddagen kom jag till skott i alla fall, med en högst motvillig modell. (mer…)
Geocaching och fotoprojektet 12 foton den 12:e i månaden är ett roligt litet projekt och denna månad var det initierat två olika projekt med samma inriktning. Geobloggen och sajten Geocaching 12 of 12 (mer…)
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Farväl".Hade först inga idéer alls men så kl 23:40 fick jag en idé och drog fram kameran. Lite hastjobb men tanken går fram. (mer…)
Mitt bidrag till Fotosöndag med tema "Hus". Hade några olika idéer men i form av tidsbrist och annat fick jag försöka komma fram till något. Detta blev resultatet. (mer…)
En skön höstdag som gjord för lite mountainbike cykling och geocaching. Jag har planerat in en runda med cacher som ligger utmed min standardrunda med cykeln. Tyvärr så har det ju inte blivit så många rundor senaste tiden. (mer…)
Friskvårdstimme och lunch är en bra kombination för geocaching. Det har inte blivit så mycket cachande senaste månaderna så idag när vädret var fint så passade jag på att åka ut till Ing1 och logga lite cacher från Nationaldagseventet som jag inte loggat ännu. (mer…)